Аңдатпа
Мақалада мұғалімнің білім берудегі әрбір пәндік саласына инклюзивтік тәжірибені енгізу ерекшеліктерін анықтауға тырысады. Қазіргі әлемде білім беру жүйесіне инклюзивтік тәжірибені енгізу дамыған мемлекеттің жетекші стратегияларының бірі болып табылады.Қазақстанда білім беруді дамытудың мемлекеттік бағдарламасына сәйкес инклюзивті білім беру 2011 жылдан бастап кезең-кезеңімен енгізілуде. мемлекеттік мектепте ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың оқу үдерісіне психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету. Тұрғылықты жері бойынша жалпы білім беретін мектептерге ерекше білім беру қажеттіліктері бар мектеп оқушыларының саны артып келеді, олардың білімі мұғалімдерден тиісті білімнің, дағдылардың және кәсіби құзыреттердің болуын талап етеді. Қазіргі уақытта білім беру ұйымдары әртүрлі санаттағы оқушылармен, соның ішінде мүмкіндігі шектеулі балалармен, аутист балалармен, дарынды балалармен және т.б. кәсіби түрде жұмыс істей алатын мұғалімдерге өте мұқтаж. Білім беру ұйымдары Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңының маңызды ережелерінің бірін жүзеге асыруда, яғни «Білім алудың тең қолжетімділігін қамтамасыз ету» болып табылатын білім беру ұйымдары әртүрлі білім беру қажеттіліктері бар оқушылармен бір уақытта жұмыс істей алатын мұғалімдерге қажеттілік артып келеді. ерекше білім беру қажеттіліктері мен жеке мүмкіндіктерін ескере отырып, барлық студенттер». 2021 жылғы 12 қаңтардағы Қазақстан Республикасында инклюзивті білім беруді дамыту тұжырымдамасында мемлекеттің саяси стратегияларының бірі «...барлық балаларды жалпы білім беру үдерісіне толық қамту, олардың жас ерекшеліктеріне қарамастан әлеуметтік бейімделуі, гендерлік, этникалық және діни сәйкестік, отбасының белсенді қатысуы арқылы дамудың артта қалуы, баланың жеке қажеттіліктерін түзету, педагогикалық және әлеуметтік қолдау».
Түйін сөздер
инклюзивті білім беру, пәнге бағытталған оқыту, инклюзивті тәжірибе, инклюзивті педагогика, инклюзивті дидактика, арнайы білім беру қажеттіліктері, пәндік құзыреттілік, цифрлық құзыреттілік, форсайт технологиясы, пән мұғалімі, білім беру ортасы